2016. március 7., hétfő

A Hétvége, Amikor Egy Csomó Minden Történt Luxemburgban

A hétvégén kivételesen sok minden történt Luxemburgban, úgyhogy hetek óta először volt egy csomó programom.

Péntek este dinner party volt az egyik belga lánynál. Bár volt egy olyan verzió is, hogy nem lesz főzve, de végül mégis sütöttünk házi pizzát, és Anna - megfelelő infrastruktúra híján - lábosban megsütötte a híresen finom brownie-ját! Összesen hatan voltunk: Berlinde (BE), a házigazda, Ruth (NL), Teresa (PT), Anna (BG), Judit (HU) és én. Azért csak lányok, mert a főbérlő nem enged hímnemű látogatókat a lakásába, ugyanis egyszer volt egy, aki "neki nagyon nem tetszett"... (én nem tudom, Luxemburgban egy normális főbérlő sincs, vagy mi van??? Eddig alig hallottam olyanról, aki nem őrült valamilyen szempontból, rendszeres visszatérő téma, hogy kinek mit talált ki már megint a főbérlője...). Az ismeretlenül is szimpatikus szexista/rasszista főbérlővel sajnos nem volt szerencsénk találkozni, de legalább megégettem a kezem és fél este a hideg víz alá tartottam de a buli azért jó volt. :)

balról jobbra: Judit, Anna, Teresa, Ruth, Berlinde

a vega pizza sütés előtt

a lábosos brownie


Szombaton szintén a gasztronómia jegyében folytatódott a hétvége: Benedekkel elmentünk az Eat it! elnevezésű street food fesztiválra. A NAGYON hideg és ergya idő ellenére ismét az udvaron rendezték meg az eseményt, food truckokból lehet enni a mexikóit/indiait/amerikait. A képen látható, forralt borral lekísért hamburger (benne: húspogácsa, whiskys hagyma, garnéla (????), 3 sajtból készült szósz) után desszertnek még benyomtunk egy-egy nutellás-epres-tejszínhabos palacsintát... szerintem ez lehetett az oka, hogy utána órákig rosszul voltam. :(


 Vasárnapig tartott a Luxembourg City Film Festival is, úgyhogy szombat este két filmet is megnéztem Antigonival (ő a programozó gyakornok).

Ezt:
és ezt:


Mind a kettő nagyon tetszett, de a Raytől többet vártam (tök jó, hogy feldolgoztak egy ilyen témát, de többet is ki lehetett volna hozni belőle szerintem. Viszont az mindenképp jó, hogy közönségfilmet csináltak belőle, és pláne ennyire király színészekkel!).
A héten egyébként másik két filmet is láttam a fesztiválon, ezt:

                            

(a látszattal ellentétben inkább dráma, mint vígjáték, még ha a dán közönség nem is gondolta így)

és ezt:


http://www.tarantula.be/film/le-chant-des-hommes/

Vasárnap adtunk a kultúrának, és Benedekkel elmentünk a luxemburgi lett kórus
koncertjére, akik Fauré Requiemjét és két lett darabot adtak elő orgonakísérettel egy templomban.


A koncert gyönyörű volt, de a Világ Legkényelmetlenebb Székein kellett ülni, borzasztó volt. A székek ülés része annyira alacsony volt, hogy nekem ért a vádlim közepéig (!), a támla pedig egy üres fakeret volt, középen egy keresztrúddal... (Benedek szerint "ez ilyen weird katkó dolog", mindenesetre ezután se ebbe a templomba fogok járni...)

Hidegnek továbbra is hideg van (4 fok a maximum, és a nedves levegő miatt hidegebbnek érezni), de a délelőtt az egész várost beborító tejfehér dementorköd után most épp kitisztult az ég. Sőt, reggel 7-kor már világos van! Lehet, hogy tényleg eljön egyszer a tavasz? :)


Búcsúzóul az elmúlt hetek újabb termékei:



(Vera, Benedek és én/ülünk a fa tetején)

2 megjegyzés:

  1. A legutolsó rajz aláírása: "bálömböki bag u fan", / három bagoly ül a fán /It's very fun!

    VálaszTörlés
  2. Aaaaaaaazta, de szépek! (A színezések, a félreértések elkerülése végett. Persze Ti is!)
    A Kollektivet nemhogy "inkább" dráma, hanem az a hivatalos besorolása is. De a dán közönségnek nagyon weird a humora, még a katkók székeinél is weirdebb... (legalábbis azoknak, akik ott voltak)

    VálaszTörlés