2015. október 16., péntek

Petíciók, masszázs, jegyzőkönyvek, zsíros kenyér: kezdek belejönni a munkába

Fanni beszámol a hetéről.

(asszem egyre ritkábban fogok írni, és egyre kevésbé részletesen, ahogy egyre kevesebb az újdonság. De az említésre méltó/vicces/szomorú/meglepő/új dolgokat azért megírom majd.)


Jöhet tehát az összefoglaló:

Hétfőn délelőtt IATE képzésünk volt (ez egy intézményközi terminológiai adatbázis).  Hétfő reggel nem egy álomprogram (főleg, hogy a néni, aki tartotta, maga is bevallotta, hogy mindenkinek jobb lett volna, ha franciául tartja inkább.... valószínűleg még a franciául nem tudóknak is.)
A Néni azt próbálta magyarázni, hogy hogyan tudunk benne keresni, illetve hogyan tudjuk magunk is frissíteni. Létre is hoztam egy szócikket! De egyébként nem volt túl sok értelme a dolognak, mivel már első naptól kezdve használjuk a fordításhoz.


Délután Enikővel, a személyzetis asszisztenssel volt egy kétórás beszélgetésünk. MINDENT (is) részletesen elmagyarázott, úgyhogy most már nem csak azt tudom, hogy lehet ám 1/2 nap szabadságot is kivenni, meg, hogy mit csináljak, ha megbetegszem, de azt is, hogy hol és mikor érdemes akciósan parfümöt venni! :D

Kedden egy újfajta szöveget kaptam fordításra: petíciók összefoglalóját. Ez egy hosszú dokumentum, sok-sok, különböző országból származó, teljesen különböző ügyekkel az EU-hoz forduló személyek panaszának összefoglalója (plusz a hozzájuk fűzött megjegyzések). Nagyon érdekes és változatos, néha kifejezetten szórakoztató is, és mivel mindegyik más és más, nincs hozzá memória, azaz nekünk kell szabadon fordítani az egészet. Nagyon élvezem!!! :) egyébként meglepő, hogy mennyi mindennel fordulnak az emberek az EU-hoz, Edward Snowden menedékjogától a hidraulikus rétegrepesztésen és az érvénytelen TB kártyán át a tudományos és kísérleti célra használt állatok tartásáig minden előfordul.
Délután fantasztikus élményben volt részem: GYÓGYMASSZŐR jött az osztályra, ugyanis engedélyt kaptunk, hogy Gabi mostantól minden kedden fogadja a klienseket az egyik irodában. A 20 perces nyak- és vállmasszázs életem egyik legjobb élménye volt, teljesen kimasszírozta a csomókat a hátamból, de úgy, hogy közben jól is esett, abszolút megért 15 eurót. Biztos, hogy fogok még menni hozzá, de azért nem hetente, mint a többiek.
Este németen voltam, a menekültekről beszélgettünk 2 cikk alapján. A legegyszerűbb mondatokat is képtelen vagyok 5 percnél rövidebb idő alatt összerakni, és ez nagyon zavar. Még ha el is hiszem, hogy a többiek nem néznek hülyének, azt érzem, hogy rabolom az idejüket (plusz néha konkrétan nem tudom átadni, amit gondolok)... Remélem, legalább egy kicsit fogok fejlődni!

Szerdán ismét képzések voltak: délelőtt intézményközi keresők használatát tanultuk. Kivételesen jól magyarázott a nő, sikerült végig fenntartani az érdeklődésemet. Tényleg hasznos volt, figyelembe vette, hogy nekünk mi a fontos, meg adott egy kis háttértudást a többi intézményről.
A délutáni képzés viszont szörnyű volt! A Studio fordítóprogramot vettük, immár második alkalommal, elvileg haladó szinten, gyakorlatilag alig tanultunk újat az első órához képest (most egy másik pasi tartotta, aki nem tudta, mennyit tudunk már). NAGYON lassú volt, én mindig 2 lépéssel a tanár előtt jártam, ez se gyakran fordul elő! 80 percbe telt, mire megnyitottunk egy szöveget a programmal! Annyira keveset mondott el olyan sok idő alatt, hogy azt hittem, megőrülök! Pedig aki ismer, tudja, hogy mindig én vagyok a lassú a csoportban, de most alig vártam, hogy kattinthassunk/befejezze a mondatot/tovább mehessünk/vége legyen.

A kettő között pedig még egy horror élmény ért: KISMALAC volt ebédre!!! Ezt ráadásul külön kiírással hirdették is, hogy "jöjjünk nagy számban megízlelni" az előttünk feltálalt szopós malacot...
Borzasztó!!!!!!!!!!!
Nyilván mindenki azt eszik, amit akar, de hogy ebédért sorba állva ezt kelljen néznem???

Képesek voltak elnevezni őket!!!
Vajon a vegák is ezt érzik a sült csirkemell láttán???
Csütörtökön egész nap fordítottam a petícióösszefoglalókat.
Kaptunk 2016-os határidőnaplót, Klaus Welle és Martin Schulz jókívánságaival. Legmenőbb ever! Minden hónapban be van jelölve a parlamenti ülésszak, és az abban a hónapban esedékes nemzeti ünnepek (az adott ország nyelvén).



Majd nagyon későn értem haza az Auchanból, ahol bevásároltunk, mert...

Pénteken a gyakornokok vendégelték meg a fordítókat reggelivel (tízóraival). Amint már írtam, van ez a hagyomány, hogy minden pénteken valaki hoz reggelit. Mi azt találtuk ki, hogy magyaros jelelgű reggelit szervírozunk: zsíroskenyeret (itt csak disznózsír van) lilahagymával és paprikával, illetve körözöttet. Az utóbbit én csináltam, a rendelkezésre álló folyós túróból. Vettünk még csokis kekszet és narancslét, hogy teljesen belopjuk magunkat a fordítók szívébe. ;) Pár fordító a mélyhűtőből elővett Unicummal, és egy oszlopra mágnesekkel felrakott magyar zászlóval emelte a reggel színvonalát.





Reggeli után még 2x átnéztem, majd elküldtem a petíciókat, és lefordítottam egy jegyzőkönyvet. :)

1 megjegyzés:

  1. Szerintem a kedd volt a legjobb napod!
    Más! Mit szóltak a zsíros kenyérhez? (Bár a malacfejeket látva, még az is lehet, hogy megették...)

    VálaszTörlés