2015. október 10., szombat

szombati izgalmak

Ma vagyok először egyedül (ha nem számítjuk a szept. 28-át és 29-ét). Bár nagyon örülök, hogy együtt lakunk Fannival, sőt, minden nap egyre jobban örülök neki, de most jólesik kicsit nem társaságban lenni. 

Mivel tegnap teljesen kiütöttem magam a JMO-ban (biztos a sok azbeszt), mára csak egy projektem volt, és azt sikeresen teljesítettem is, beiratkoztam a cuki városi könyvtárba. Van menő, OSZK-jellegű is, de én inkább a kisebb, FSzEK-re hajazó, de annál kb. ötször kisebb könyvtárat választottam, mert mindig a kisebbek pártján állok, meg mert sokkal szimpibb volt a honlapjuk. Véletlenül pont ott szálltam le a buszról, ahonnan öt perc volt gyalog az épület, odamentem, beiratkoztam (3 perc, 0 euró), aztán belemerültem a keresgélésbe. Van francia, angol, német és luxemburgi nyelvű szépirodalom, illetve szakirodalom, meg gyerekrészleg, és persze kézikönyvek, de az egész könyvtár elég kompakt (mások lehet, hogy inkább kicsinek mondanák); az egyetlen baj, hogy nagyon közel vannak egymáshoz a polcok, és így nem lehet kényelmesen elolvasni a címeket. De azért megoldottam a 110%-os látásommal. ;)

Végül két angol és két francia könyvet vettem ki, az egyik egy Woody Allen-kötet! :) Kint a Place d'Armes-on meg pont bolhapiac (brocante) volt:










Ahogy látszik, minden volt (és külön-külön is), sőt, ami nem látszik, hogy közben egy dán gyerekzenekar játszott és énekelt a tér közepén. Elég szörnyű volt, de cukik voltak. 
Aztán hazajöttem ebédelni, négysajtos tortellinit pestóval és sk. salátát a szokásos alapanyagokból: rukkola, koktélpari (itt ugyanannyiba kerül, mint a rendes), kaliforniai paprika, lilahagyma, olívaolaj.


És a végére egy szolgálati közlemény: csináltam "Fanni" és "Vera" címkéket, úgyhogy ha valaki csak az egyikünk bejegyzéseire kíváncsi (remélem, nincs ilyen! :P), az rá tud szűrni jobb oldalon a megfelelő címke kiválasztásával. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése