2015. október 20., kedd

vasárnap-hétfő-1/2 kedd

Most annyira nincs mit csinálnom, hogy a munkából blogolok. :P A sürgősebb fordításokat mind befejeztem, megírtam egy rézümét, elfogadtam a mentorom lektorálását egy múltheti fordításomra, egy fordítandóm van csak, az is 30-ára... és licit csak csütörtökön lesz. Erről nem tudom, írtam-e, a licit egy közösen szerkeszthető Excel-tábla, amit a titkárság küld körbe hétfőn és csütörtökön, és mindenki beírhatja magát fordítónak/lektornak ahhoz a dokumentumhoz, amit kinéz magának, "first come, first served" alapon. Néha jönnek külön is szövegek, de nagyon ritkán, mondjuk kétnaponta egyszer egy, olyankor nincs táblázat, csak a titkárság megírja, hogy van ez meg ez, ki vállalná.

Na mindegy, és tőlem tegnap visszavették a 23 oldalas jegyzőkönyvet, mert kiderült, hogy a hosszabb dokumentumokat (meg a jegyzőkönyveket általában) a freelance-ek fordítják, amit nem is bánok, mert még semennyit nem haladtam vele, nagyon kevés volt hozzá a fordítómemória, és jövő kedden kellett volna leadnom. Kaptam helyette 4 másik szöveget (amiből 1 francia!!), mindegyik földrajzi eredetmegjelöléssel kapcsolatos, tegnap le is fordítottam őket. Három teljesen sablonos volt, egyben meg voltak "de"-k és "azonban"-ok, ami egy ilyen típusú szövegnél szinte csodaszámba megy. Úgyhogy ma nyaralok. :P

Vasárnap várost néztem Arnikával és Donatellával, előbbi lengyel, utóbbi a máltai tolmácslány, aki holnap kezd Brüsszelben, tegnap költözött át. Ezért is találkoztunk, egy búcsúebéd-búcsúkávé-búcsúvárosnézés céljából (fogunk még találkozni, mert jön november végén a Bíróságra tolmácsolni).
A szombatihoz képest kifejezetten szép volt az idő (= nem volt köd, nem esett az eső, és voltak fokok), úgyhogy egészen sokat sétáltunk, és természetesen fényképeztem. Persze folyton ugyanazt, mert nincs más, mert ilyen kicsi ez a város.




A szép (?) Melusinával.






Az utcánk hazafelé :) A mi házunk nem annyira látszik, kb. ott van, ahol a túloldalon parkoló autó.
Tegnap fordítottam, mert a változatosság gyönyörködtet, aztán este elmentünk megnézni a The Intern-t néhány gyakornokkal (micsoda véletlen egybeesés), nagyon cuki volt! 
Viszont a film előtt konkrétan félórányi reklám volt, iszonyat sok és nagyon hosszúak, már tényleg azt hittük, sose kezdődik el. Ja, és itt nem helyre szólnak a jegyek, és önkiszolgáló pultnál lehet popcornt venni, amiből leginkább csak édes van (van sós is, de sokkal kevesebb). Ezek a tanulságok. :P

Ma meg megyek megint úszni munka után. Izgi az élet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése