2015. szeptember 28., hétfő

Vera megérkezett

Aki a rövid verzióra kíváncsi: megérkeztem és nagyon tetszik a város. :)
Selfie este fél 7-kor (!).
Gondoltam, nem elég a csupa cukiság a többi képen, megspékelem még pár bagollyal. 

Aki a hosszabbra:
Tegnap este, ahogy pakolgattam a legkésőbb-elteendő dolgaimat (gép, papírok, ilyesmi), sehol se találtam az EU-s egészségbiztosítási kártyámat...  Hosszú perceket töltöttem a szentségelés után azzal, hogy vajon ki se váltottam nyáron, vagy kiváltottam és elvesztettem valahol? De ha ez utóbbi, akkor HOGY lehettem ennyire béna? :D 
Na mindegy, szerencsére csak 11:25-kor indult ma a gépem Ferihegyről, úgyhogy pont belefért, hogy előtte fél 8-ra (nehogy a szemfüles nyuggerek beelőzzenek) odamenjünk a 11. kerületi OEP-be és kiváltsam az EU-bigyót - mint kiderült, valóban másodszor, mert jól emlékeztem, kiváltottam nyáron. Így 3000 Ft-ba került, de még ez is a töredéke annak, amit kártya hiányában az itteni orvosi ellátásért fizetnem kéne (azért remélem, nem lesz rá szükség). 
Sőt, olyannyira hatékonyak voltunk, hogy nemcsak ezt intéztük el még pre-Ferihegy, hanem igazolványképet is csináltattam (szintén baglyos sállal :D). Itt állítólag minden ügyintézéshez kell, regisztrációhoz meg számlanyitáshoz is. Kérem. 
Ferihegyen kiderült, hogy a nagy bőröndöm 22,1 kg (23 lehet), már épp megnyugodtam volna, mikor a check-in leány közölte, hogy de a kézipoggyászomat meg nem fogom tudni felvinni a gépre, mert ilyen kis propelleressel megyünk, és ott az ülések fölötti tartó túl kicsi, úgyhogy fel kell adnom poggyászként, de a repülőnél közvetlenül, és érkezéskor is ott kapom vissza. Úgyhogy vegyek ki belőle minden értéket. (Benne volt a laptoptáskám, mert nem akartam százötven csomaggal mászkálni.) Ja, és ne aggódjak, mert a Bécs-Luxembourg repülő nagyobb lesz és ott majd befér a bőrönd. Nem aggódtam.
De a Bécs-Luxembourg repülő nemhogy nem volt nagyobb, de kisebb volt. :D A Bp.-Bécs járaton 2+2-es ülések voltak, a Bécs-Luxin meg 1+2-es. Életemben ilyen pici gépet még nem láttam. :D Viszont ha lehet hinni a rettentő olvasmányos laminált tájékoztatónak, Rolls-Royce motor van benne. De még ez sem volt elég ahhoz, hogy szárazon megússzam: az egyébként nagyon kedves stewardessnek sikerült rámöntenie egy pohár kólát, amit a szomszédomnak akart épp odaadni. De úgy rám, hogy konkrétan mindenhova ÉS a tabletemre, amin épp olvastam. Szerencsére az ijedtségen kívül semminek nem lett baja, nem maradt folt a becsületemen nadrágomon, se a felsőmön. Kár, hogy nem valami fehér volt rajtam...
Teljesen tiszta volt az ég és elég alacsonyan is repültünk, és Luxembourg fölött én már beleszerettem a városba. :D Sajnos nem fényképeztem, mert kivételesen azzal voltam elfoglalva, hogy kibámultam az ablakon. Láttam a Kirchberget, ahol dolgozni fogunk (modern városnegyed és mivel egy hegy tetején van, a városnak is szinte minden pontjáról látszik), meg cuki fehér házakat, meg egy csomó hidat, és nagyon-nagyon vártam, hogy "igazából" is megnézhessek mindent. A reptéren nagyon hamar kiért a csomag (mire én is kiértem a mosdóból), és elindultam végigcígölni a városon az összesen kb. 37 kilót. Még mindig fáj egy kicsit a csuklóm. Annyira jó volt, hogy sütött a nap, én meg csak vigyorogtam, mint a vadalma, hogy áááá, milyen jó már ez a város, és ott a busz, amire fel kell szállnom, és itt az automata, ahol jegyet lehet venni. Tisztára mint valami hülye tyúk :D De még mindig extázisban vagyok a gondolattól, hogy effektíve itt fogok élni öt hónapig, és hogy mennyire szimpatikus volt a hely már a levegőből. És hogy ez milyen mázli, mert eshetett volna az eső egész nap, vagy tele lehetne a város szocreál betontömbökkel...
Na, de szóval az automatánál követtem el az első (és eddig utolsó) hibát, ugyanis két "courte durée" (rövid ideig felhasználható) jegyet vettem, gondolván, hogy az első érvényesítéstől számít a bármennyi idő (még nem tudtam, mennyi), és inkább legyen nálam +1 jegy a későbbiekre. De aztán a buszon próbáltam érvényesíteni, és nem lehetett, és akkor megnéztem, és rá volt írva, hogy akkortól, azaz a vásárlástól számítva 120 (pontosabban 121) percig érvényes! Így lett két jegyem ugyanarra a két órára. Amúgy 2 euróba került, szerintem nem drága. A másik két euró meg tanulópénz. 
Annak ellenére, hogy a buszon nem voltak kiírva/bemondva a megállók, leszálltam ott, ahol kellett, és átszálltam a másik buszra, és arról is leszálltam a megfelelő helyen, és a megállótól a hostelig teli szájjal vigyorogva mentem (vagyis jöttem, mert most is itt vagyok), és csak bámultam, hogy hogy lehet valami ennyire szép?! 
Becsekkoltam, lepakoltam, aztán elindultam, és a következő kb. három órában sétáltam, fényképeztem és ettem. És neteztem, mert az EU-elnökség alkalmából az egész városban mindenhol (mindenhol!) van ingyen wifi. :D Semmit nem intéztem el (regisztráció, bankszámla), viszont vettem egy sim-kártyát, úgyhogy most van luxembourgi telefonszámom. Aki kíváncsi, hamar megöregszik szívesen megadom! A képeket itt lehet megnézni, nyilvános az album annak is, aki nem ismerősöm, vagy horribile nincs is fönt Facebookon. 
Mondtam már, hogy nagyon tetszik a város? :)))))))


1 megjegyzés: